Tuesday, April 27, 2010

kegilaan web

fuhy..lega..alhamdulillah..
ble tgk web dah upload...
even berat jea web tu...huk3..:'(

ne dye web ku... gler buat benda neh...-_-ll

klik cne.............

heee..>>>
ok...

Saturday, April 24, 2010

Jamuan akhir ..

salam..

juz want 2 share about 1 nite,,,

jamuan akhir utk sem ne buat para mujahid n mujahidah K-USM..( Insyaallah)





buat MC Pah....nasi ujan panas mlm tu sgt sedaplah..umps!
heheee...







ermm...T_T...(tetibe sedeyh..)

**dedicated 2 k.salwanie...

*dis mybe our last dating...huhuuhu....
*kami sume doakan agar k,sal bhgia smpi ke anak cucu...
*dun 4get us kay...>>>>
*we luv u more....!!!



**ukhti salwanie


jazakumullah buat sume y hadir...:))
terutamanya buat MC pah n k.Lat sekeluarga...

*** Semuga Allah SWT tetapkan hati kta semua utk tetap teguh di Jalan ini...
*** InsyaAllah...

* Semuga uhkwah berkekalan...

Friday, April 23, 2010

Dehearty - Wanita

Wanita (Piano Version)
Album : Insan Istimewa
Munsyid : De Hearty
http://liriknasyid.com

Kau digelar sebagai penyeri dunia
Hadirmu melengkap hubungan manusia
Bukan sahaja dirindui yang biasa
Malah Adama turut sunyi tanpa Hawa

Akalmu senipis bilahan rambut
Tebalkanlah ia dengan limpahan ilmu
Jua hatimu bak kaca yang rapuh
Kuatkanlah ia dengan iman yang teguh

Tercipta engkau dari rusuk lelaki
Bukan dari kaki untuk dialasi
Bukan dari kepala untuk dijunjung
Tapi dekat dibahu untuk dilindung
Dekat jua di hati untuk dikasihi
Engkaulah wanita hiasan duniawi

Mana mungkin lahirnya bayangan yang lurus elok
Jika datangnya dari kayu yang bengkok
Begitulah peribadi yang dibentuk

Didiklah wanita dengan keimanan
Bukannya harta ataupun pujian
Kelak tidak derita berharap pada yang binasa

Engkaulah wanita istimewa

Sedarilah insan istimewa
Bahawa kelembutan bukan kelemahan
Bukan jua penghinaan dari Tuhan
Bahkan sebagai hiasan kecantikan



**luv so much dis song n da liriks..huk2

Thursday, April 22, 2010

Gud bye dear..



Ruqayyah....

Langit masih belum cerah
Tampakkan seri pudar suasana
Wahai sygku kau tersenyum
Merawat sengsara yang berkarat di hati

Walau kau jauh nun di sana
Takkan ku lupakan kenangan besamamu
Moga Allah kan memayungi
Dengan rahmatNya
Kasih sayang terjalin

syg jujurnya hatimu
Tak Pernah ku ragukan katamu
Onak duri ditempuh bersama
Kerana Allah kita bertemu
Dan keranaNya kita berpisah

Oh kita suka suka dan duka dalam apa jua
Dan semoga Allah meredhai kita
Sesungguhnya senyumanmu
Masih lagi ku simpan

Ku mencari ku tercari
Ku menunggu ku tertunggu
Dirimu agar terubat lara

wanita solehah
tongkat buat lelaki
yang buta menuju ALLAH
cahaya buat lelaki
menyinar gelap jalan menuju ILLAHI


syg..
madah ini untukmu
harga yang tidak ternilai
aprisiasi pandanganku kepadamu
peneman sejati hidup ini
penyejuk damai hati ini
bergerak melangkah menari
pendamai mata yang sunyi
kawan da’ie yang sepi
wanita solehah
lebih dari bidadari
menyimpan diri
hanya untuk ILLAHI....

** khas buat k.long tersayang...
** jg diri baik2 d cna..
** kekalkan jati dirimu...
** luv u more..( 。◕‿◕。)

Le tour de USM



salam buat sume..

fuh!...hari ini dalam sejarah....
aku dan kawan2 ku

* zawiyah
* anis
* izati
* eti

telah berjaya mengelilingi USM dengan bbsikal...

hello!,,penat tau..turun bukit naik bukit...
dah ler penuh keta n motosikal...hehhe... men redah jea...
x sgka ramai lak y beriadah ptg td...hehe
agaknya tension cam kitorg kot...



Alhamdulillah...kitorg bjaya smpai ke puncak HBP utk melihat jabatan Pulau Mutiara ne dengan lautan luasnya...

Subhanallah...!!!cantek glerr...





y x best nya..ada skumpulan mamat y juga bbsikal kat atas tu...
**tpksala control cket dan enjak ke tempat y bawah cket..huhuhuhu....

setelah berehat2 hampir 15min di situ....
kami mula mgaggkat kaki utk pulang,... ye ar... dah kol 6.40ptg tu...
alamak! matahari blom tbenam la...
huhuhhu....
basikal perlu dihantar semula jam 6.50ptg..hehhe
kang mengamok p.cik y jaga blik basikal tu..ngeee~~
tpksa la kami menggalkan bukit HBP itu...:'(

sempat lagi gmbar diambil 'klik' klik' klik'...
creadit utk photografi kter cek zati dan eti..kikiki

setelah..beskal dihantar...masing2 mula penat ..tmengah2 cari air..
apalagi....sume bgerak ke keta anis utk amek water y memang kiorg dah bawa dr hostel....
**aik! x blek lagi...hee
kaki ringan jer,,, melangkah ke tasik biawak pulo..hohow...

ramai lagi dok bersenam rupanya...ish3.. senja dah oiiiii!!!

hehhehehe....xsgka,,,,kiorg pon melepak kat citu 2,3 minit,,,
( ye ar sgt...:D)

ada palang kat citu..kiorg sume naik.... kecuali eti,., sbb dye takot...n gayat...wakaka...cian eti...huh!,,,,org pon gayat sbnrnya....ngeee


****eti nk naik tp takut*****




jom laaaa balek kawan2.... dah nk mgrib daaa,,,,

esok nk exam lagi nee...huhuu...




kaki pun begerak pulang bsama2 keta kelisa merah anis....
sampai jea kat hostel tekun tu....
Eh! full la parking....pergh... bpusing2 cr parking...
akhirnya jumpa juge ..tu pun kat depan hostel lelaki...
***eaaah! x strategik langsung...lol!

**erk! perot sume bbnyi2....

naik dulu daa....kemaskan diri n solat...

pastu baru dinner....:DD

heeee,...thxs sume....!!
thxs zaa...paksa org utk join..hahaha..
memang malas n join mula2nya...kikikiki
tp hari ini memang besh lah!!

** kamis / 22 april 2010

laling2ku:

* zawiyah
* anis
* eti
* izati

******sayang korg sume!!!!!


Ya Allah Ya Tuhanku....
kekalkanlh ukhwah ini... dan pimpinlah aku n rakan2ku di atas jalanmu...


**khas 4 me dear frens,,,
**hidup ini hnya sekali.. jgn sia2kn nitmat pmberian Ilahi ini..:))

**Daripada Umm Salamah, isteri Nabi SAW, katanya(di dalam sebuah hadis yang panjang):
Aku berkata, “Wahai Rasulullah! Adakah wanita di dunia lebih baik atau bidadari?”
Baginda menjawab, “Wanita di dunia lebih baik daripada bidadari sebagaimana yang zahir lebih baik daripada yang batin.”

Aku berkata, “Wahai Rasulullah! Bagaimanakah itu?”
Baginda menjawab,
“Dengan solat, puasa dan ibadat mereka kepada Allah, Allah akan memakaikan muka-muka mereka dengan cahaya dan jasad mereka dengan sutera yang berwarna putih,berpakaian hijau dan berperhiasan kuning….(hingga akhir hadis)” (riwayat al-Tabrani)




ok .....sekian utk hari y indah ini...(^^,)

imtihan...!!



alhamdulillah..... rini fst day examku....LKM 400 @ BM..
ermmm....kurang memuaskan..not enough time :'(...huhu
bley plak berangan 15 min....aiyakk!!...

actually...teringat KBM kat serdang... bnyk kenangan manis kat cna....
even...xramai fasi...tp lgi best la ckit2..hehe..
xde la nmpk sgt groping..-_-ll
ermmm...
plg best dapt jumpe mama2 tsyg kat syg..hik3....
mama maisun ku y sedang menanti hari.... waaa

.........i'll get a bby...ops...!! hee
.........a little bby..................




then...jumpe adek2 junior ku y shomel2...
guluck guys!!....:))

eh!...tsasul lebih pula cakap pasal KBM...hee

tggl 2 paper ag...teknik bpikir n BI...
then....1 more project...(web)..
oh!...i hate dis!....

hermm..ok..wish me luck...
4 my frends to0...


creadit to0 :
* zawiyah mamat
* izati
* anis
* eti

****geng2 studyku tgh malam sampi pagi :P (....yekerr..heheh)

ok..thumps up!

Wednesday, April 21, 2010

terima kaseh atas kalam indah itu..



...Tiba-tiba hati ini terasa sayu....astaghfirullahal'azim....
thxs a lot ma dear sis 4 ur nice 'words'

" ....sayang tak kalau sesuatu yg cantik itu dipertontonkan scra umum..?"


"..sayang kn kalau semua org sedang menikmati kecantikan bg seorg akhawat..."

i luv da way u talk to me ....( 。◕‿◕。)...

Sungguh aku tersedar ukhti...